Här kan du anmäla ändringar som rör ditt tillstånd för att sälja tobaksvaror enligt lagen om tobak och liknande produkter (2018:2088). Du kan även anmäla att du vill avsluta din försäljning av tobaksvaror.
I e-tjänsten kan du anmäla följande :
- Ändrade kontaktuppgifter
- Ändrade ägar- eller bolagsförhållanden
- Ändrat egenkontrollprogram
- Avbrott av tobaksförsäljning
- Avslut av tobaksförsäljning
Avgifter
Kommunen tar ut en avgift för anmälan. Om du anmäler ändrade ägar- eller bolagsförhållande kan kommunen behöva genomföra en ny utredning. Läs mer om kommunens avgifter här
Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtar kommuner företagsuppgifter.
Personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att kunna handlägga ditt ärende. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden allmänt intresse. Det är miljö- och byggnämnden som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats.